عراق؛ بازار پرسود و همیشگی تجار ایرانی

0

بازار عراق یکی از اصلی‌ترین بازار هدف تجار و بازرگانان ایرانی است که مزایای زیادی در تجارت با این کشور وجود دارد.

جمعیت، مصرف گرا بودن، ذائقه مشابه با ایرانیان و وجود مسافران زیاد از کشورهای مختلف به دلیل وجود حرم اهل بیت علیهم السلام، مزایای زیادی برای صادرات به این کشور به وجود آورده است.

با وجود اینکه در عراق کالاهای کشورهایی مانند امریکا، ترکیه، امارات و چین خرید و فروش می شود اما این کشور به دلیل مرز گسترده با ایران و روابط مردم دو کشور در مرز یکی از بهترین گزینه های صادراتی است.

برای آغاز تجارت علاوه بر تولیدکننده بودن، می توان از طریق دستیابی به مهارت های مختلف از جمله مترجمی، دیجیتال مارکتینگ، بروکری، بازاریابی، لجستیک فعالیت تجاری را برای تولید کننده ها آغاز کرد.

مواد غذایی همواره یکی از بهترین گزینه ها برای تجارت است به این دلیل که نیاز به مواد غذایی زمان خاصی ندارد و در صورت داشتن کالای رقابتی با کالای آمریکا، چین و یا ترکیه می‌توان صادرات محصولات خود را افزایش داد.

علاوه بر این به دلیل افزایش جمعیت و مسافران هر ساله در عراق، این کشور به بازسازی ساختمان ها، بازار ها و ساخت هتل ها نیازمند است و این فرصتی بی نظیر برای صادرات مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، انواع سیمان و محصولات پلاستیکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *