آیا میدانید ۶۴ سال پیش، نخستین منطقه آزاد جهان در کدام کشور تاسیس شده است؟

0

تجارت جهانی: شانون به عنوان اولین منطقه آزاد تجاری جهان است که در سال ۱۹۵۹ تاسیس شده است. منطقه آزاد شانون واقع در شهرستان کلر در ایرلند، از موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوبی برخوردار است.

به گزارش تجارت جهانی، منطقه آزاد شانون که در مجاورت فرودگاه بین‌المللی شانون قرار دارد، یکی از پارک‌های تجاری بین‌المللی پیشرو در ایرلند و محل بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ایرلند در آمریکای شمالی است.

در این منطقه فعالیت های مختلفی از جمله تولید، هوافضا، فناوری و فعالیت های خدماتی انجام می شود و بیش از ۱۰۰ شرکت در بخش های وسیعی از حوزه ها فعالیت می کنند و حدودا ۳ میلیارد یورو در بخش تجارت هر سال تولید می شود که ۹۰ درصد آن صادرات می شوند.

این منطقه شاهد رشد عظیمی در خدمات تجارت بین المللی از مالی و بیمه تا خدمات نرم افزاری و مخابراتی و مراکز تماس با مشتریان بوده است و شرکت های بین المللی از شانون برای ارائه خدمات به بازارهای اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، ژاپن و حاشیه اقیانوس آرام استفاده می کنند.

برخی از نام های جهانی که شانون را به عنوان مکان اروپایی خود انتخاب کرده اند شامل زیمر بیومت، جگوار لندرور، بیکر هیوز، اینتل و… می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *