بی‌برنامه‌گی منطقه آزاد کیش در دوران سرهنگی! صادرات و میزبانی جام ملت‌های آسیا

0

تجارت جهانی / نورا نیاورانی: با گذشت سه ماه و نیم از انتصاب پرحاشیه رحیم سرهنگی، مدیرعامل جوان منطقه آزاد کیش، نه بویی از بهبود اوضاع تجاری این منطقه می‌شنویم و نه برنامه درست و درمانی برای میزبانی از گردشگران جام ملت‌های آسیا، اعلام شده است!به گزارش تجارت جهانی، رحیم سرهنگی که متولد ۲۰ بهمن ۱۳۶۲ است، پیش از آمدن به منطقه آزاد کیش، در زمان انتصاب، کارنامه مرتبطی با مناطق آزاد نداشت و اینک در حال کسب تجربه در کیش است!

اساسنامه منطقه آزاد کیش درباره فعالیت‌های تجاری و صنعتی است و این در حالی است که در سه ماه اخیر و دو ماه پیش از انتصاب رحیم سرهنگی، از این منطقه آزاد بر اساس آمار رسمی گمرک، یک دلار هم کالا صادر نشده است!عده‌ای از کارشناسان، کارکرد منطقه آزاد کیش را گردشگری می‌دانند اما هر چند این نظریه با اساسنامه این سازمان در تعارض است اما در زمینه گردشگری نیز این منطقه ، عملکرد مطلوبی نداشته است. در حال حاضر بیشتر گردشگران ایرانی ترجیح می‌دهند که راهی وان ترکیه شوند که بسیار از کیش برایشان ارزان‌تر تمام می‌شود!

سوال این است که پس از گذشت سه ماه و نیم از انتصاب «سرهنگی» برنامه وی برای بخش صادرات ، منتشر نشده و حتی یک خط نقشه راه برای میزبانی از گردشگران جام ملت‌های آسیا نیز، به گوش مردم یا رسانه‌ها نرسیده است!بجای این بی‌برنامه‌گی‌ها، سرهنگی در تمام نمایش‌گاه‌های اخیر مثل چین، حضور پررنگی داشته است! با این فرمان، احتمالا خیلی زود شاهد ملحق شدن سرهنگی به آهنگران، لواسانی، پورزادی و کشاورز باشیم! مخصوصا که در کیش، منافع سرمایه‌گذاران، حرف اول را می‌زند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *