گام دیگر قطر برای حمایت از سرمایه گذاران مناطق آزاد

0

تجارت جهانی/ آذین گودرزی: سازمان مناطق آزاد قطر (QFZ) و بانک توسعه قطر (QDB) همکاری خود را برای تقویت فضای سرمایه گذاری در قطر با حمایت از سرمایه گذاران فعال در مناطق آزاد از طریق طیف گسترده ای از برنامه ها و خدمات مالی و مشاوره ای اعلام کردند.

این ابتکار بر اساس توافقنامه توسط شیخ محمد آل ثانی، مدیر عامل سازمان مناطق آزاد قطر و عبدالرحمن سعودی، مدیر عامل بانک توسعه قطر و با هدف تقویت همکاری بین این دو به منظور خدمت رسانی بهتر به سرمایه گذاران در مناطق آزاد ( در زمینه دسترسی به طیف وسیعی از خدمات و برنامه های مالی، مشاوره و دوره های آموزشی) امضا شده است.

شیخ محمد آل ثانی، مدیر عامل سازمان مناطق آزاد اعلام کرد که:《از این همکاری مشترک با بانک توسعه استقبال می کنیم زیرا در تلاش هستیم تا مشارکت خود را با مؤسسات پیشرو قطر افزایش دهیم و این همکاری، نقطه عطف قابل توجهی در جهت دستیابی به این اهداف است و انتظار می رود حمایت اساسی لازم برای سرمایه گذاران سازمان مناطق آزاد قطر ارائه شود》.

مدیر عامل بانک توسعه قطر نیز بر اهمیت ابتکارات با هدف حمایت از سرمایه گذاران و تکمیل تلاش‌های بانک توسعه قطر در این زمینه تاکید کرد و اعلام کرد که:《 ما مشتاق حمایت از شرکت‌های قطری در مناطق آزاد برای راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار خود هستیم و بر تلاش‌های خود برای دسترسی به خدمات مالی و مشاوره‌ای برای صنایع مختلف در سراسر کشور تمرکز می‌کنیم》.

این شرکت ها سهم قابل توجهی در رشد تولید ناخالص داخلی، ترویج صادرات و تقویت تنوع اقتصادی دارند.

وی همچنین از اینکه شرکت‌های خارجی مستقر در مناطق آزاد اکنون به خدمات توسعه صادرات، ترویج و تامین مالی دسترسی خواهند داشت، مشروط بر اینکه آستانه محتوای محلی توافق شده را مطابق با مناطق آزاد قطر رعایت کنند، ابراز خوشحالی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *