ضرورت تعیین سرپرست برای منطقه آزاد چابهار تا انتخاب یک مدیرعامل در تراز ملی

0

تجارت جهانی: آمار و ارقام درباره منطقه آزاد چابهار، نشان می‌دهد در سه ماهه نخست امسال همچون سال گذشته، تراز تجاری در این منطقه و ناحیه منفصل آن یعنی ریمدان، به شدت منفی است.
به گزارش تجارت جهانی ، سال گذشته همچنین منطقه آزاد چابهار، تنها منطقه آزاد ایران بود که تراز مالی‌اش منفی بود و هزینه‌هایش از درآمدش بیشتر بود.
در چند روز اخیر بحث الحاق منطقه آزاد چابهار به سازمان توسعه سواحل مکران و تصویب آن در هیات دولت، رسانه‌ای شد؛ اینک فرصتی خوب است که ضمن برکناری مدیرعامل فعلی که از مهرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون مسئولیت منطقه آزاد چابهار را بر عهده داشته، سرپرستی موقت تعیین شود تا با نظر سردار دهقان، رییس سازمان توسعه سواحل مکران، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در تراز ملی، انتخاب شود.
یک مدیرعامل که دست‌کم در سطح معاون وزیر یا استاندار، سابقه کار داشته باشد و کارنامه‌ای موفق از خود به جای گذاشته باشد.
سوال این است که با توجه به گزارش متقن و مستند دفتر هیات دولت از عملکرد منفی منطقه آزاد چابهار در یک سال گذشته، چگونه هنوز هم مدیر عامل این منطقه مشغول به فعالیت است؟ آیا چابهار ، چهارمین شهر لجستیک ایران نیست؟ آیا چابهار، چهارراه تجارت جهانی نیست؟ چرا افرادی را در مناطق آزاد منصوب می‌کنیم که حتی سابقه یک روز کارشناس معمولی در مناطق آزاد یا بدنه اجرایی دولت را ندارند؟
داستان این می‌شود که پروژه‌هایی چون آبرسانی به چابهار و تیس، ورزشگاه کریکت، ساختمان اداری،کمربندی و چندین پروژه دیگر با وجود اکسپایر شدن تاریخ افتتاح آنها، هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *