آقای رییس جمهور، یک ترکان یا صلاحی دیگر برای مناطق آزاد انتخاب کنید

0

تجربه موفق حضور دبیران کاریزماتیک و مقتدر در مناطق آزاد هیچگاه از اذهان عمومی و سرمایه‌گذاران، پاک نخواهد شد.
به گزارش تجارت جهانی ، مرتضی الویری، اکبر ترکان و محمود صلاحی، قطعا موفق‌ترین سکانداران مناطق آزاد بوده‌اند. دبیرانی هم بوده‌اند که پس از مشهود شدن ضعف مدیریتی‌شان، کمتر از یکسال، حکم اخراج‌شان را دریافت کرده‌اند و به پایان راه رسیده‌اند.
مناطق آزاد محل آزمون و خطا و کسب تجربه نیست؛ این مناطق مانند بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و مهمترین برندهای تجاری، محل آرامش و توسعه است.
وقتی دبیری را به ساختمان شماره ۵۱ اسفندیار میفرستیم که تا پیش از آن، حداقل پنج سال تجربه کار اجرایی در بدنه دولت را ندارد، داستان این می‌شود که شاهد فرار سرمایه‌گذار از مناطق آزاد باشیم.
کلاس مدیریتی مناطق آزاد در برخی دولت‌ها نادیده گرفته شده است.
در دولت احمدی‌نژاد: بقایی، در دولت روحانی: بانک و مومنی هیچگاه در قامت یک دبیر شش دانگ نبود‌ند.
در دولت رییسی هم که در سال نخست،خود دفتر رییس جمهور، انتخاب خود را پس گرفت و حکم اخراج داد و پس از آن، عبدالملکی آمد که تجربه ناموفق یک وزارت‌خانه را داشت و در کمال ناباوری به دبیرخانه پا گذاشت. انتخابی که هنوز هم بسیاری از کارشناسان را متعجب کرده است.
حالا اما وقت یک انتخاب درست و درمان است؛ یک دبیر مقتدر و سرد و گرم چشیده که بتواند مناطق آزاد را به خط کند. دبیری در سطح ترکان و صلاحی که بتوانند مسایل و مشکلات مناطق آزاد را «جمع» کنند.
آقای رییس جمهور، دیگر توصیه کسی را قبول نکنید و شخصی با تجربه و با کارنامه موفق را راهی خیابان اسفندیار کنید. یک رویین‌تن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *