آشنایی با مناطق آزاد جهان؛ منطقه آزاد وردون فرانسه، 340 کارمند و 15 هزار شغل!

0

تجارت جهانی / بشری حسین‌زاده: منطقه آزاد Le Verdon در مجتمع Port de Bordeaux در Côte d’Argent در جنوب غربی فرانسه، در خلیج Biscay که با فرانسه و اسپانیا هم مرز است، واقع شده است. این شهر کوچک ساحلی در نزدیکی شهر بوردو یکی از بنادر آزاد است که در کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد.
به گزارش تجارت، پورت دو بوردو دارای 7 پایانه در امتداد مصب ژیروند در ساحل غربی فرانسه است. ترمینال Verdon یک بندر در آب های عمیق در ورودی خور است.

مساحت منطقه آزاد 59 هکتار به اضافه 3900 متر مربع سوله است. موارد مهم شامل ساختمان کاپیتانی، چندین ایستگاه و کارگاه بندری، یک رمپ، پارک تریلر، ادارات مالیاتی و یک ترازوی جاده در ورودی آن است.
برای کاهش این وضعیت، دولت اجازه ایجاد یک منطقه آزاد گمرکی را صادر کرد که به شرکت‌های مستقر اجازه می‌داد تا پرداخت عوارض گمرکی را به تعویق بیاندازند. اولین ساکن این منطقه آزاد Cameleon Agency، یک شرکت آمریکایی بود که به پردازش کالاهای وارداتی و صادراتی اختصاص داشت.
بندر دو بوردو سالانه تقریباً 6 تن کالا را اداره می کند که واردات هیدروکربن و صادرات غلات مهمترین آنها است. سالانه نزدیک به 900 کشتی از 7 پایانه بندر عبور می کنند.
در حال حاضر بندر بوردو 340 کارمند دارد که با فعالیت های خود بیش از 15000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. این فعالیت ها درآمد معمولی تقریباً 46 میلیون یورویی ایجاد می کند.
در سال 1998، پایانه Le Verdon وضعیت منطقه آزاد اپیدا کرد. این بدان معناست که فعالیت های آن در منطقه معاف از گمرک و مالیات است. شرکت‌هایی که در آنجا تأسیس می‌شوند از معافیت کلی از مالیات کسب‌وکار به مدت پنج سال و همچنین معافیت تدریجی از مالیات شرکت‌ها برخوردار می‌شوند. علاوه بر این، کالاهایی که از خارج از اتحادیه اروپا وارد می شوند، در حالی که در بندر هستند قبل از صادرات مجدد از عوارض معاف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *