دور شدن عبدالملکی از حلقه نخست رییس دولت

0

امروز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی در محل اجلاس سران برگزار شد که صندلی در نظر گرفته شده برای دبیر شورای عالی مناطق آزاد (با اختیارات محدود) فاصله قابل معنایی با محل استقرار رییس دولت داشت!
به گزارش تجارت جهانی ، اینکه «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، «مهدی نیازی» سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و «علیرضا پیمان پاک» رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در کنار دست ابراهیم رییسی بودند اما حجت عبدالملکی، چند متری با رییس جمهور فاصله داشت و در ابتدای ورود رییسی هم در تیم ورود، حضور نداشت تنها حامل یک پیام است؛ یا عبدالملکی دیگر مشاور رییس جمهور نیست یا ترجیح تیم ریاست جمهوری، به انزوا بردن وزیر مستعفی کار است.
از سوی دیگر، تنزل جایگاه دبیر مناطق به پایین‌ترین مرتبه در سی سال اخیر و تشریفاتی شدن این پست، شاید دلیل دیگری برای دور بودن صندلی عبدالملکی از صندلی رییس دولت باشد!
امروز عبدالملکی، ده صندلی با رییس دولت، فاصله داشت و افرادی چون غلامحسین شافعی (رییس اتاق بازرگانی) نزدیک‌تر به رییس جمهور نشسته بودند!
معلوم نیست کارگردانی این سناریو با چه کسی بوده است اما هر چه هست، امروز خیلی خوب درجه اهمیت مناطق آزاد و سکاندار آن برای افکار عمومی مشخص شد!
آقای عبدالملکی، بیش از این شأن خود را پایین نیاورید؛ شما تا چند ماه پیش، وزیر این مملکت بودید. این رفتار با شما، شایسته نیست، شما باید همان روز که اختیارات شما را محدود کردند به احترام چندین سال تحصیل و تعصبات کُردی، با یک استعفا بیرون می‌رفتید. بجای شما بودیم، لحظه‌ای برای سفیر شدن، تعلل نمی‌کردیم. دارند، رسما با شما بازی می‌کنند.نگذارید این بازی ادامه داشته باشد، ما برای معلم دانشگاه بودن شما، احترام قائل هستیم.کاش در کمیته امداد می‌ماندید، رییس می‌شدید و پس از آن، وزارت را تجربه می‌کردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *