تعلل نکنید، مدیران عامل مناطق آزاد را زودتر معرفی کنید/ آقای وزیر، مناطق به «احسان» نیاز دارند، امیدی به اتمام «حجت» نیست!

0

تجارت جهانی/ سید صادق مهدوی: مناطق آزاد در نامشخص‌ترین وضعیت ممکن خود به سر می‌برند؛ بسیاری از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره نمی‌دانند تا هفته آینده، در پست خود هستند یا خیر!؟
جز مناطق اروند و قشم که تکلیف‌شان روشن شده، بقیه مناطق دستخوش تحول و تغییر خواهند بود، با این حال و به رغم اینکه برخی مدیران عامل، انتخاب‌شان قطعی شده و استعلام‌های چهارگانه‌شان مشخص شده، اما جلسه معارفه‌شان با تاخیر مواجه شده است. مثلا طبق خبری بسیار موثق از وزارت امور اقتصادی و دارایی، معارفه مدیرعامل جدید چابهار قرار بوده ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شود اما تا امروز در دهه اول اردیبهشت، به تاخیر افتاده است.
حتی مدیر عامل جدید ارس ، کیش، ماکو و انزلی نیز توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی انتخاب شده‌ اما هنوز رسما معرفی نشده‌اند.
انتظار می‌رود وزیر امور اقتصادی و دارایی که به درستی دبیر پیشین را عزل کرد، منصوبان وی را هر چه سریع‌تر از مناطق بردارد چرا که امور قفل شده است.
یک ماه از سالی که رهبری بعنوان سال افزایش تولید؛ کاهش تورم نامگذاری کردند، گذشت، چرا مناطق را در حالت بلاتکلیفی و برزخ رها کرده ایم. آقای وزیر شما که درایت کردید و مناطق را از مدیران پروژه تا حدودی پاکسازی کردید، کمی در فرآیند تسریع کنید تا زودتر  مناطق از گرفتاری‌ مدیران اشتباهی ، خلاص شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *