امتیازها و مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد

0

مناطق آزاد همیشه یک گزینه جذاب برای ثبت شرکت بوده است بطوری که از کسب کارهای کوچک تا بزرگ، همه و همه سعی دارند یا اصل شرکت خود را در مناطق آزاد ثبت کنند یا اینکه شعبه ای از آن را در مناطق آزاد ثبت کنند.
مناطق آزاد غالبا در مجاور یا داخل یک بندر قرار دارند و مهم‌ترین رکن آن تجارت آزاد با سایر مناطق جهان است؛ همچنین به دلیل مزایای مطلوب آن متقاضیان زیادی دارد.
ایران از جمله کشورهایی می‌باشد که در حال حاضر هفت منطقه آزاد دارد و بستر مناسبی برای فعالین اقتصادی و صنعتی است. ذخیزه‌سازی کالاها در انبارها برای مدت طولانی و بسته‌بندی مجدد آن در صورت لزوم از ویژگی‌های مناسبت مناطق آزاد تلقی می‌شود.
ثبت سهل و آسان شرکت ها، موسسات صنعتی، موسسات فرهنگی و مالکیت معنوی از جمله شرایط خاص در مناطق آزاد محسوب می‌شود.
مزایا و مزیت‌های مناطق آزاد متناسب با موضوع فعالیتی که انتخاب کردیم شکل می‌گیرد. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و ما شاهد دیگر مزایای مناطق آزاد نیز هستیم؛ معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی، ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید، 100درصد مالکیت خارجی.
ثبت شرکت‌ها در مناطق آزاد البته به تخصص و اطلاعات حقوقی مناسب نیاز دارد.
در ابتدا باید به معاونت اقتصادی سازمان مراجعه کرده و برای شرکت مجوز دریافت شود، فرم تقاضای تعیین نام را دریافت و تکمیل کرده، در صورتی که نوع شرکت سهامی خاص است، در این مرحله باید 35 درصد از سرمایه اولیه را آماده باشد تا با افتتاح حساب آن شرکت، سرمایه به حساب بانکی شرکت انتقال داده شود؛ در مرحله بعد واحد ثبتی باید نام انتخابی را تایید کند.

مراحل ثبت شرکت در مناطق آزاد

مدارک مورد نیاز و ارسال آن به واحدهای ثبتی، بررسی مدارک توسط کارشناسان و پرداخت هزینه برای ثبت، همچنین انتشار آگهی در روزنامه رسمی مراحل مورد نیاز برای ثبت شرکت است.

امتیازهای ثبت شرکت در مناطق آزاد

مناطق آزاد دارای یکسری ویژگی های خاصی هستند که افراد ترغیب می شوند که شرکت خود را در این مناطق ثبت کنند.مزایای متعددی و خاصی برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده است. هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد شامل 20 سال معافیت مالیاتی است، اگر در گذشته تجربه کار در بازار را داشته باشید، به خوبی می دانید که این مورد چه مزیت مهمی به حساب می آید. اتباع خارجی بدون آن که نیاز به دریافت ویزا داشته باشند، به سادگی می توانند به این مناطق وارد شوند.برای سرمایه گذاران خارجی هم تضمین کاری وجود دارد.در صورتی که بخواهید ارز را به دیگر مناطق آزاد انتقال دهید، محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.
در صورت واردات کالایی (به خصوص مواد اولیه تولید و تجهیزاتی که برای تولید به کار برده می شوند) حق گمرکی از شما دریافت نخواهد شد.
برای صادرات کالا و ترانزیت کالا تشریفات و مسیر ساده ای پیش روی شما قرار داد.
در صورتی که قصد واردات کالا های مجاز را داشته باشید، قوانین ساده ای پیش روی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *