7 پیشنهاد تجارت جهانی برای مدیرعاملی منطقه آزاد کیش

0
تجارت جهانی: کیش، دومین جزیره بزرگ خلیج فارس و یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران، قطعا یکی از مناطق آزاد مهم در جذب سرمایه گذاری و پیشبرد اقتصاد داخلی است. با این ظرفیت و امکانات خاص، نقش مدیریت منطق آزادی چون کیش کلیدی و تاثیرگذار است. این روزها، گزینه های متعددی برای این منطقه مهم و قدیمی، مطرح شده و خواهد شد اما آنچه مبرهن و روشن است اینکه، فارغ از دسته بندی های سیاسی، این منطقه را باید به مدیری کاردان سپرد که سومدیریت های یک سال اخیر در این منطقه را جبران و کیش را رو به جلو هدایت کند.
در انتخاب این گزینه ها از مشورت صاحب نظران و متخصصان، استفاده شده و استانداردهای یک مدیر عامل در کلاس ملی، لحاظ شده است. کیش آنقدر مهم و بزرگ هست که مدیرعاملی، سکان هدایت آن را در دست بگیرد که یا سابقه وزارت و پست کشوری  یا اینکه سابقه مدیریت در مناطق آزاد را داشته باشد.
محمدابراهیم انصاری لاری:
وی فارغ از سابقه معاونت در برخی وزارتخانه‌ها، تجربه استانداری بوشهر و فارس را به عنوان استان‌های همجوار این جزایر دارد و آخرین سابقه او مدیر عاملی سازمان منطقه آزاد کیش بوده است.
روح الله احمدزاده کرمانی:
در دولت دهم، برای معاونت رییس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شد و پیشتر استاندار فارس بود. او تجربه شهرداری بزرگترین شهرک صنعتی ایران، یعنی الوند را دارد.
داود دانش‌جعفری:
اقتصاددان ایرانی و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم بود.دانش‌جعفری عضو هیئت علمی و دانشگاه علامه طباطبایی است. او همچنین رییس هیئت عامل صندوق توسعه حمل و نقل کشور است و سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد.

 

علی طیب‌نیا:
استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران بود.اساسا نه وابسته به جریان های سیاسی است و نه حاشیه دارد؛ او یک مدیر حرفه ای است که در دوران وزارت اقتصاد او، شاهد ثبات بی نظیری در کشور بودیم. او آنقدر مقبولیت داشت که در پارلمان، ۲۷۴ رای از ۲۸۴ رای ممکن را بدست آورد.
طهماسب مظاهری:
وی گرچه تحصیل کرده رشته عمران است و اکنون نیز کارشناس رسمی دادگستری تهران در حوزه راه و ساختمان به شماره می رود اما یک سال رییس کل بانک مرکزی وبود سه سال نیز تجربه صدارت امور اقتصادی و دارایی را در کارنامه خود دارد.
احمد دوست حسینی:
رییس پیشین صندوق توسعه ملی، در وزارت صمت، به عنوان قائم مقام و در اتاق بازرگانی تهران به عنوان رییس کل و البته نائب رئیس تجربیات خود را ثبت کرده است. نظرات کارشناسی او در خصوص بنگاه‌های اقتصادی و صادرات و واردات در کشور ، مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.
فاطمه دانشور:
اگر یک مدیر کارآفرین «زن» در این لیست، جایش خالی باشد یعنی اینکه پس از سی سال از تاریخ شکل گیری مناطق آزاد، هنوز نتوانسته ایم به یک مدیر بانو، اعتماد کنیم. شاید زنی که بتواند با خوش فکری و درآمدسازی پایدار، جزیره را به ثبات برساند، فاطمه دانشور ، باشد. او سابقه عضوریت در شورای شهر تهران را دارد و کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *