گزینه های مطرح شده برای دبیری شورای عالی مناطق آزاد، فقط گمانه زنی رسانه است

0
یک منبع آگاه و مطلع در گفتگو با تجارت جهانی، طرح اسامی عبدالملکی (وزیر پیشین کار) ، زینی وند، مدرس خیابانی را به شدت تکذیب کرد و این اسامی را گمانه زنی رسانه ای برشمرد.
به گزارش تجارت جهانی، به نظر می رسد در گام نخست، نصرالله ابراهیمی ، سرپرست بی حاشیه فعلی که مورد وثوق شخص رئیس جمهور است، گزینه مطلوب و اولیه باشد اما نباید از کنار تلاش های وزارت اقتصاد و شخص خاندوزی بعنوان یک وزیر مورد اطمینان رئیس مجلس شورای اسلامی، برای انتخاب دبیر آتی شورای عالی مناطق آزاد، به راحتی گذشت.
جدای از ابراهیمی که از سوی دفتر رئیس جمهور، حمایت می شود، اگر قرار باشد شخص دیگری برای مناطق آزاد معرفی و منصوب شود آنگاه باید استانداردهای برند شخصی و سوابق مطلوب هم مورد توجه قرار گیرد. به عبارت دیگر، شخصی باید این مسئولیت مهم را به عهده بگیرد که دست کم سابقه وزیر بودن و مدیریت ملی را در کارنامه داشته باشد. مطلوب نیست شخصی سکاندار مناطق آزاد شود که این حوزه کاری را تبدیل به محلی پرحاشیه و مسایل غیرحرفه ای کند.
دبیر بعدی قطعا باید پیش از این سابقه کار اقتصادی – تجاری در حد وزارت داشته باشد تا حاشیه ها و عقب ماندگی های یکسال اخیر را رفع و رجوع کند و به سرعت مناطق آزاد را به ریل اصلی خود بازگرداند. شخصی که مثل دبیر فقید مناطق آزاد یعنی مهندس ترکان، هم کاریزما داشته باشد هم اصول مدیریتی را بلد باشد. دبیر بعدی مناطق آزاد قطعا باید یک انتخاب حساب شده باشد نه اینکه به لطف نفرات سایبری ، مناطق آزاد ایران را با دوحه قطر برای میزبانی از جام جهانی، اشتباه بگیرد! طوری که یک ماه مانده به جام جهانی، حتی یک مورد رزرو هتل برای اقامت در روزهای جام جهانی، ثبت نشود. مناطق آزاد ایران دیگر تاب و تحمل حواشی مدیرانی که به واسطه برادر رئیس جمهور سکاندار مناطق آزاد می شدند یا اینکه بعد انتخابات، دنبال سهم شان از کابینه بودند را ندارد. مناطق آزاد، یک دبیر دلسوز، بی حاشیه و مدیر به معنای واقعی کلمه را می خواهد. تاکید می شود، دبیری که شمّ اقتصادی داشته باشد و کارنامه اش مملو از پروژه ها و ایده های موفق تجاری صنعتی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *